Tacksamhet

Igår kväll började jag skriva i min Bra-bok. Jag stod framför bokhyllan och letade efter en lämplig skrivbok och mina ögon föll på en från IKEA klädd i rosa tyg. ” Vad var det jag hade den till då?… ” Jag öppnade den och gissa vad jag hittade.. kom igen … gissa..

För dryga två år sedan hade jag börjat skriva ner saker jag var tacksam över 🙂 Jag hittade flera sidor med saker jag skrivit ner. Det värmde att läsa till en början, men så kände jag hur det gick överstyr och jag blev lite lätt illamående av min egen jäkla über-präktighet. Men jag tror att det blir så. Ju mer man fokuserar på något desto mer av det ser man och desto mer av det drar man till sig också för den delen. Så här hade jag skrivit…

Jag är tacksam för:

* stjärnorna * skönheten i naturen * månen * min mjuka hud * mitt lena hår * mina vackra ögon * mina långa ben * min kärlek till det mystiska * dimma * regn * månljus * den perfekta bruna nyansen på trägolvet på övervåningen * alkohol i små mängder * sömn * drömmar * visioner *

Lestat

Att han funnits hos mig så länge. Att vi älskar varandra så mycket. Hans vita fläck på magen. Hans otroliga gröna ögon. Hans smått vidriga andedräkt. Hans små jack i vänster öra.

Jag är tacksam för mina vänner. Caroline, Dalslands egna privata Sol ❤ Alltid så himla vacker, full av kärlek och ljus. Mia som funnits i mitt liv så länge, som känner mig så väl, men ändå så lite. Vår vänskap är märklig, starkt och kommer nog alltid att finnas kvar. Maria ❤ Så jäkla helskön, rolig, modemedveten, ärlig, omtänksam och fantastisk. Jag älskar er alla tre ❤

Det var efter det här som det började spåra ur. Jag skrev att jag var tacksam för rinnande vatten, potatismos och min lymfa bland annat *fnissar lite* Det ska väl tilläggas att jag precis då hade fått tillbaka elen i huset efter tre dagas strömavbrott, så jag var väl lite tokig. Fast egentligen.. kan man spåra ur vad gäller tacksamhet?

Jag kom i alla fall igång med min Bra-bok. Igår var det ganska enkelt att komma på tre saker som varit bra med mig eftersom jag gjort ganska mycket under dagen. Idag kommer det att bli svårare. Det känns inte som att jag gjort något vettigt alls.. inga prestationer att omvandla till egenskaper.. Suck.

About Auranah

Bor i en röd stuga i skogen med man, dotter född i mars 2011 och två katter.

Posted on 14 augusti, 2011, in Lycka och Kärlek, Självkänsla. Bookmark the permalink. 1 kommentar.

  1. Fälde just en tår!..
    Tack Anna för dina fantastiskt vackra ord om MIG!?
    Jag blev väldigt överaskad och otroligt berörd av dom.
    Tack för att du är DU och för att du är alldeles extra ordinär och en fantastisk vän!
    Jag ÄLSKAR dig, verkligen ÄLSKAR dig..
    Bara blotta tanken på dig fyller mitt hjärta av en enorm kärlek!
    Tack!!
    Puss

Kommentera

