Mera e.l.f

Jag gjorde ju en liten beställning för ett tag sedan när det var 50% på allt. Dessutom har jag inte berättat om allt från första beställningen än tror jag, så här kommer en liten update!

Jag har nu tre av deras necessärer och är nöjd med alla tre. Mest nöjd är jag med Signature, men den har jag berättat om tidigare 😀 På bilden ser ni även Train Case och Dump Bag.

Nu blir det lite blandat ris och ros. Jag börjar uppifrån och går neråt bland produkterna.

Waterproof Lengthening and Volumizing Mascara : Sitter på bra och är lätt att jobba med, det blir väl varken någon större förändring vad gäller volym eller längd, men för 35 spänn är det ändå rätt bra jobbat. Tyvärr är formulan lite för blöt och mina ögonfransar raknar en del. Men för folk som inte har mitt problem med raknande fransar så fungerar den säkert utmärkt.

Liquid Eyeshadow: Jag hade hoppats på att den skulle vara i klass med Max Factors Masterpiece krämögonskugga som jag tycker är grym! Men icke.. Den här ögonskuggan blir flammig om man tar mer än bara en pyttemängd och sitter inte alls lika bra. Kommer det vatten på så löser den upp sig. Jag har använt den vita tunt tunt över hela locket som en primer, och som sådan fungerar de väl ok. På bild ser ni färgerna Cream Dream, Coco Loco och Green Machine, de kostar 15 spänn styck.

Eyelid Primer : Jag hade inte testat primer tidigare, men efter att ha läst på i princip ALLA skönhetsbloggar jag följer nu för tiden om hur viktigt det är och vilken skillnad det gör så tänkte jag att det kunde vara värt 15 spänn att testa. Och ja, det blir skillnad 🙂 Färgerna blir starkare och klarare och skuggan sitter betydligt bättre. Eftersom jag inte har någon annan primer att jämföra med så blir det svårt för mig att ge den här ett betyg, men det är bättre MED än utan i alla fall 😉

Eye Widener : En vit skimrande penna som man måste sudda för att den ska bli bra, annars blir den bara flammig. Det fäster inte alls bra på vattenlinjen heller.. suddad fungerar den som highlighter i alla fall. Den är vansinnigt mjuk och kostar 15 spänn.

Brightening Eyeliner : Jävla skitpenna rent ut sagt. Mjuk, dåligt pigmenterad och efter mindre än fem minuter satt hela skiten i globlinjen istället. Fy fan. Vill du betala 15 spänn för att bli förbannad så är den här pennan rätt val för dig.

 

Nu till betydligt trevligare produkter!

Beauty Encyclopedia Everyday Eyes…

… och Beauty Encyclopedia Sparkle Eyes

De två stora skuggorna är skimrande krämögonskuggor som även fungerar som primer och highlighter. De vanliga skuggorna håller en hög kvalité för det låga priset. Paletterna kostar inte mer än 60 spänn styck. Skuggorna är ungefär lika bra som de från Isa Dora och Max Factor om man ska jämföra med något. De är lite smuligare dock, så löst puder under ögat är ett måste! Det jag blev mest överraskad av var hur stora paletterna är. Här har jag lagt min hand direkt ovanpå 🙂

 

Sist ut idag är två bronzers. Warm Bronzer och Cool Bronzer.

Warm Bronzer är lite mjukare i färgerna och skimrande medan Cool Bronzer är lite hårdare och matt. Cool är bra att använda till sculpting när man inte vill ha skimmer! Warm är så jäkla fin att man vill borsta den över hela kroppen och jag har använt den varje dag sedan jag fick hem den ❤ Det finns en som heter Golden också och den ska jag helt klart klicka hem inom en snar framtid. För 35 spänn är de här godingarna ett sånt fynd att man nästan blir lite tokig.

Och just nu har e.l.f. ett erbjudande som det är svårt att motstå.

Happy Shopping ❤

About Auranah

Bor i en röd stuga i skogen med man, dotter född i mars 2011 och två katter.

Posted on 16 augusti, 2011, in e.l.f.. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

