Ge mig fler timmar på dygnet tack!

Jisses vad tiden går. Mina dagar är ganska snarlika varandra nu för tiden. Så här brukar de se ut.

* Vaknar mellan 6 och 7 på morgonen av att Leelo vaknat.

* Matar Leelo, byter blöja, leker en stund.

* Efter en dryg timme blir hon trött och somnar igen.

* Jag sover en stund till om jag är trött, men oftast har jag hunnit få i mig en kaffe eller två vid det här laget så jag stannar oftast uppe.

* Jag tar ytterligare en kaffe och läser bloggarna jag följer.

* Jag tänker att idag ska jag nog hinna med ett par saker jag skjutit upp.

* Jag kollar Facebook. Läser email.

* Laddar tvättmaskinen, duschar, klär på mig.

* Leelo har vaknat.

* Lägger Leelo på lekfilten och sminkar mig.

* Matar, byter blöja, leker lite till, Leelo somnar igen.

* Viker torr tvätt, hänger upp blöt tvätt, konstaterar att klockan redan är halv ett.

* Hämtar posten, tömmer diskmaskinen, dricker mera kaffe, äter ibland något.

* Leelo vaknar. Jag matar, byter blöja, leker, kollar bloggarna igen. Leelo somnar.

* Shit klockan är kvart över tre.. Jag slänger i mig något ätbart och får lite ångest över det.

* Här brukar jag få små-panik och städa/röja/sortera/blogga/tvätta mera eller något annat eller alltihop, helst på en gång 😛

* Leelo vaknar. Mat, blöja, lek, lite eftermiddags-gnäll, lite Mumin, sova en kort stund till.

* Plockstädar och kollar bloggar igen med en blick som är lätt glasartad till följd av insikten att jag fan inte hunnit något idag heller.

* Leelo vaknar. Mat, blöja, lek, kvällsgnäll, mera lek, mera Mumin, ny blöja igen, pyjamas, lite mera lek, mera mat, Leelo somnar för natten.

* Och nu ska jag vara en avslappnad och trevlig fru och se på TV och ha egen-tid med Jim. Och så undrar han varför jag inte bara kan sitta och se en film och chilla utan måste städa/hänga tvätt/surfa/blogga/planera matinköp/handarbeta eller dylikt samtidigt som filmen rullar.

* När det är en halvtimme kvar av filmen märker jag hur trött jag är. Jag tvättar nyllet och borstar tänderna och går och lägger mig. Klockan är då oftast runt halv elva.

Och nästa dag börjar allt om igen.

Kanske är det inte antalet timmar per dygn som är mitt problem 😛

About Auranah

Bor i en röd stuga i skogen med man, dotter född i mars 2011 och två katter.

Posted on 21 augusti, 2011, in Allmänt, Gnäll och Tandagnisslan. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

