Ny frisyr?

Det är ett faktum. Jag måste klippa mig. Den senaste tiden har jag tappat en avsevärd mängd hår. Det är tydligen ytterligare ett roligt spratt som hormonerna spelar kroppen under/efter graviditeten. Stress, ätstörningar och ångest lär inte göra det bättre heller för den delen. Helst av allt skulle jag vilja ha den här frisyren.

Det kan jag glömma om jag inte vill lägga ut några tusen på att sätta i löshår. Jim tycker att löshår är äckligt. Jag tycker att det är kul. Men jag har inte pengar att lägga på det nu. Dessutom är det jäkligt opraktiskt att ha hår som når axlarna när man har barn. De dagar jag inte sätter upp håret har jag nästan alltid kräk och dräggel i det halvvägs genom eftermiddagen. De dagar jag sätter upp det stör jag ihjäl mig på alla hårstrån som skavts av runt hårsnodden och står som en gloria runt mitt huvud. Fint. Inte.

Antagligen blir det en sådan här frisyr, fast något längre och kanske inte lika uppklippt. Eller så blir den lika uppklippt, för då får jag bort alla svarta slitna längder. Skulle vilja ha lite ljusare hår också nämligen. Ju ljusare det är desto mer sällan behöver jag färga utväxten.

Det absolut sista SISTA jag vill ha är en hej-jag-har-fyllt-30-och-ville-ha-ett-rejält-lyft-och-något-lite-rockigare-frisyr. Typ den här..

Eller den här..

Jag hittade de här bilderna inne på frilla.se och så kollade jag in Emo-frisyrer också.. Jag tror jag är en fjortis. Det är sån frisyr jag vill ha fast utan de långa längderna nedanför axlarna.

Och kanske jag skippar det värsta knullrufset i bakhuvudet. Men ÅH ❤ Jepp. En sån vill jag ha, fast min ska sluta ovanför axlarna så jag slipper kräk i håret.. och så vill jag göra mer slingor.. Undrar om Leelo vill lägga sitt barnbidrag på mammas hår den här månaden 😛

About Auranah

Bor i en röd stuga i skogen med man, dotter född i mars 2011 och två katter.

Posted on 4 september, 2011, in Vardagslyx och Ytligheter. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

