Hjälp det… RINNER!!!

Jag har precis tagit kort på mitt paket från e.l.f. och lagt upp förra blogginlägget. Jag stod och swatchade de nya läppglansen. Gick ut till hallen för att jämföra med färgen jag hade sedan tidigare.

* dropp dropp dropp *

-Vad konstigt, sa jag till Jim, det låter precis som att det droppar i köket!

Jag går ner och tänker att det nog är luftvärmepumpen som knäpper lite eftersom vi brassar på den rätt rejält. Färg och mjukfog och spackel torkar snabbare i vardagsrummet då. Jag möts av det här.. fast utan skålarna på golvet såklart.

EeeeeEEEEIIIIIK! Varför?! VAAD?! Ok det kommer uppifrån, det fattar jag ju. TVÄTTMASKINEN! Jösses jävlar i helvetes förbannade skiiiit, tänker jag medan jag springer upp för trappan. Jodå. Rörmockar-Anna har varit i farten. ( Jag heter Anna egentligen. ) Det var nämligen så att när jag skulle hänga upp min dagliga maskin tvätt, en FlyLady-grej, så kände jag att den luktade pyton. Jag tömde tvättmaskinens äckel-filter-grej, men innan jag gjorde det så tog jag fel och drog ut nöd-tömnings-slang-jäveln. Den hade tydligen lossnat från sitt fäste under maskinen och nu forsade vattnet ut ur maskinen istället för att tvätta  rent pyton-lukt-tvätten. Skam.

Stanna maskinen. Ner på knä. Använda en blöja för att skyffla vattnet mot avloppsbrunnen. Förbanna mig själv som alltid klantar mig. Jim kommer med en riktig vattenskrapa. Skrapa skrapa skrapa. Moppa moppa moppa. Svära. Förbanna. Lugna sig lite.

Jim säger att det aldrig blivit så illa om han byggt en ordentlig tröskel, så nu ska det bli av 😉 Och golvet blev riktigt rent och snyggt. Nu får vi bara hoppas att vi inte får en fuktskada. Sedan kommer det vara som att det här aldrig hänt, förutom att Jim plötsligt fick för sig att bygga färdigt tröskeln tre år efter att vi flyttat in.

About Auranah

Bor i en röd stuga i skogen med man, dotter född i mars 2011 och två katter.

Posted on 6 september, 2011, in Allmänt, Gnäll och Tandagnisslan, Renovering och Inredning. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

