Superbra tips!

För alla er som tycker det är jobbigt att få bort glitternagellack har jag världens bästa tips. Jag kom på det nyss själv, men det är säkert fler som kommit på det före mig. Önskar bara att jag kommit på det lite tidigare.. för typ.. 15 år sedan eller så. Jag blev nyfiken på att se hur det såg ut att ha ett halvgenomskinligt lack ovanpå ett med glitter. Jag passade på att testa när jag ändå skulle ta bort lacket jag hade, ifall det inte skulle bli så bra. Från början hade jag två lager av det glittrigaste lacket jag äger. Naglarna ser ut som små discokulor när man använt det. Superfint, men ett rent helvete att ta bort så jag har det inte så ofta. Jag lade på ett ganska tjockt lager av lacket jag ville testa ovanpå. Det blev inte bra. Jag tog remover på en bomullspad och förberedde mig på att få sitta och gnida och gnida och att det skulle gå åt en halv deciliter remover, som vanligt. Men.. det bara… gled av! 😀 Det tjocka lagret med lack hade inte hunnit torka ,men det hade hunnit lösa upp lagren av glitterlack! Hur bra som helst! Kom ihåg det nästa gång ni sitter och ska försöka få bort nagellack som sitter som berget.

Puss ❤

About Auranah

Bor i en röd stuga i skogen med man, dotter född i mars 2011 och två katter.

Posted on 15 september, 2011, in Nagellack. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

