Jag lyckades

Ja jag lyckades ta mig fan vända den här dagen lite. I förmiddags stod jag och bölade i badrummet och tårarna sprutade medan Leelo sov. Allt kändes så jävla hopplöst. Men jag vägrar ju som bekant tycka synd om mig själv några längre stunder. När jag svimmat och slagit ansiktet i golvet kostade jag faktiskt på mig fem minuter av självömkan, men sen fick det räcka. Idag grät jag dock inte så mycket för att jag tyckte synd om mig själv, jag grät för att jag var frustrerad och panikslagen och inte kom på något jag kunde göra för att vända situationen.

Men så kom den där rösten in i mitt huvud igen. Den där lugna, sakliga som tar över när jag tappar fotfästet. Den som säger åt mig att gråta färdigt, ta några djupa andetag, en dusch och sedan äta ordentligt. Den som påminner mig om att jag ALLTID klarat mig tidigare och att jag mår bättre om jag är tacksam för det jag har just nu istället för att noja över framtiden. Jag älskar den rösten.

Jag satte mig och funderade över vilka saker som stressade mig mest och vilka av dem jag kunde göra något åt. Leelo har precis vuxit ur det sista i 74 och en del i 80 också. Det är en stor källa till stress när plånboken är tom. Vad gör man då? Man vädjar till sina vänner som har barn som är större och sedan kollar man på second hand. Sagt och gjort.

Är väldigt tacksam för mina vänner, jag hoppas ni vet det ❤

 

About Auranah

Bor i en röd stuga i skogen med man, dotter född i mars 2011 och två katter.

Posted on 29 november, 2011, in Lycka och Kärlek. Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Tumme upp 🙂

  2. de finns på Rusta, 6-pack för 29 kr! =)) Kram!

Kommentera

