Helgen som gick

Lördagen kändes som en riktig slappardag, men vi fick ändå rätt mycket gjort. Jim målade en byrå vi fått ta över från hans mamma. Den var i furu. Finns det något fulare än gulnad jävla furu? Nu är den svart, bra mycket snyggare, står i sovrummet och innehåller alla mina munktröjor, stickade tröjor, boleros, koftor osv. Tack svärmor. Min garderob kan andas igen. Jag tvättade ett par maskiner, lagade mat, bytte lakan, hjälpte Leelo öva på att gå så långt min rygg orkade, städade det värsta i skafferiet och hade bara lite ångest.

Idag tog vi en promenad hem till Jims syster. Det var sol! Men kallt.

20111218-230639.jpg

Leelo frös inte 🙂 På vägen hem igen såg vi lodjurspår i snön.

20111218-230745.jpg

Det blir mörkt så tidigt nu. Klockan var bara lite över tre.

20111218-231925.jpg

När lillan somnat för natten kollade vi på några avsnitt av en serie som heter Haven. Jag fixade mina naglar under tiden.

20111218-232055.jpg

Nu är det egentligen dags för mig att sova för länge sedan.. Jag håller tummarna för att jag ska kunna somna snart.

God natt ❤

About Auranah

Bor i en röd stuga i skogen med man, dotter född i mars 2011 och två katter.

Posted on 18 december, 2011, in Allmänt. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

