Är ledsen

Sitter fast på dass igen. Idag har jag bara ätit sådant som magen aldrig reagerat på tidigare. Trodde det var lugnt. Knappt tre timmar efter middagen, precis när Leelo somnat tack och lov, kände jag hur jag började få ont. Inte riktigt jävlar-jag-svimmar-ont, men ont. Och nu sitter jag här, för tredje gången på en dryg timma..

Jag är ledsen. Jag tycker faktiskt det räckte och blev över precis som det var. Jag såg fram emot att må lite bättre nu när jag fått sova ikapp och knappt haft ångest på två veckor, så pajar magen istället.

Dessutom är det något galet med mina axlar. Antagligen cirkulationsproblem på grund av spända muskler. Jag vaknar på natten och har skärande smärta i axlarna samtidigt som de är iskalla. Det blir bättre under dagen och är nästan borta på kvällen och så kommer det tillbaka på natten. Det är ett rent helvete att lyfta upp Leelo och ha hand om henne de första timmarna på dagen innan smärtan börjar släppa. Voltaren hjälper inte?! Varför ?!!

Satans jävla helvetes skit.

Jag blir så frustrerad.

About Auranah

Bor i en röd stuga i skogen med man, dotter född i mars 2011 och två katter.

Posted on 9 februari, 2012, in Gnäll och Tandagnisslan. Bookmark the permalink. 4 kommentarer.

  1. Har också varit där. I sommras fick jag pirr och knivhugg i axlar nacke på nätterna. vaknade av att det gjorde ont; blev illamående och svimmade ibland. Gjorde ett EEG på hjärnan för var livrädd att det var något annat. Fick gå till en naprapat och göra övningar hemma. Ibland kommer det tillbaka men om jag stretch ar blir det bättre. Magen hänger nog ihop med medicinen. Det kommer gå över…men det är obekvämt. Mitt utlåtande som hobbydoktor. Kram

  2. Voltaren säger du… hur länge har du ätit det? Har hört att man kan få riktiga magbesvär av de tabletterna. Prova gelen istället. Kram

  3. Äter du voltaren T eller ‘bara’ voltaren?
    När jag började äta voltaren T i december för min muskelinflammation kraschade magen fullständigt om jag inte tog tabletterna med mat. När jag fick diklofenak utskrivet på recept funkar magen som den ska igen, oavsett om jag äter dem på fastande eller med mat.

    Så äter du de receptfria, se till att ta pillret med mat!

Kommentera

