Så var det dags

Jepp. Nu börjar den riktiga kampen. Ungefär tio dagar in i mitt nya liv börjar rastlösheten komma. 1,5 kg har jag gått ner och det borde jag ju vara nöjd med, eftersom min plan var att det skulle få ta tid. Jag tänkte att jag skulle ta det lugnt och sansat och göra en grundlig förändring utan att få ätstörningar och därför skulle jag ge det ett år att gå ner mina typ 20 kg övervikt. Ingen panik, ingen svält, inga hysteriska promenader.

Men.. de senaste dagarna har det gått trögt med maten. Jag har kommit ihåg att äta regelbundet, men jag har t.ex. tagit två riskakor istället för tre, struntat i flingorna till mitt morgonmål, tagit 250 gr kött istället för 300 osv.. Inte ok! Dessutom tog jag en promenad igår och idag sitter byxorna lösare så nu vill jag bara ut och gå gå gå gå. Idag känns tanken på att äta varm, lagad mat rent ut sagt vidrig. Skulle helst leva på kaffe och tomater. Det är så här det börjar.. varje gång.. jag känner igen det så väl! Så nu ska jag plocka fram köttfärs och äta en ordentlig lunch även om jag lipar och hyperventilerar. Så det så.

About Auranah

Bor i en röd stuga i skogen med man, dotter född i mars 2011 och två katter.

Posted on 12 september, 2014, in Allmänt. Bookmark the permalink. 1 kommentar.

  1. Du är bara så friggans metal.

Kommentera

